Becker Traffic Assist Z203

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Becker Traffic Assist Z203 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Jan55 12-05-2010
Geschreven voor: Becker Traffic Assist Z203

Sinds twee dagen een Becker Z203 in gebruik. Vervangt een inbouw-Blaupunkt (Ford Mondeo)van 5 jaar oud. Werkt goed, ondanks voorruitverwarming (kans op kooi van Faraday-effect) en getint glas. Stembegeleiding soms iets te laat, pijlaanduidingen zijn wel bijtijds. Vooral tweede afslag in apart klein scherm is een vondst: je weet hierdoor bijtijds welke kant van de weg je moet kiezen bij de eerste afslag.Nederlandse vrouwenstem is te veel staccato, met gekke accenten op lidwoord DE. Belgische vrouwenstem is prima. Geluid is wat blikkerig. Ik mis knopje voor herhaling van bericht. Ook ordenen van ingevoerde adressen is primitief (ik mis alfabetische ordening).
Voor de netvoeding kan ik de lader van mijn Blackberry gebruiken (mini-usb). Touchscreen reageert niet steeds bij eerste keer, is even wennen. Belangrijkste winstpunt t.o.v. eerdere ervaringen: berekening gaat razendsnel, zowel bij de start als bij herberekening.

GeorgeD 05-03-2010
Geschreven voor: Becker Traffic Assist Z203

Na een tijdje gebruiken is het toch een nog fijner apparaat dan verwacht.
De navigatie werkt heel goed, de 2D en 3D aanzichten zijn fijn en duidelijk, zo ook de menu's. Geen teletubbieland gevoel als bij TT. Voor een voorbeeld is de site goed om daar een aardig beeld bij te krijgen. (In het echt is beter). Weergave van verkeersborden en snelheid is ook goed. Over Text-to-Speech (TTS) ben ik ook tevreden.
De kosten voor kaart updates zijn laag, Traffic Assist en de POI's gratis. De eerste maal POIfinder (gratis) gebruiken, worden ook de flitspalen geinstalleerd!
Dus cons.bond en andere hebben dit verzuimd te vertellen.
Daarnaast is de TMC ontvanger in de oplaadkabel verwerkt en dat is handig.
Er is geen thuislader bij, bij welke navi wel? De accuduur is ong 4 uur zonder laden. Kan trouwens ook met de meegeleverde USB kabel op een gsm adapter zoals iPhone of aan pc laden.
De Bluetooth icm GSM werkt ook prima, dus handsfree.

Voor verbetering zijn de keuzemogelijkheden stem, geluidssterkte en instellen van andere geluiden zoals bij flitspalen of andere POI's. Het afspelen van mp3 of video is beperkt en het geluid te matig.
De meegeleverde software werkt prima, echter volledige backup kan meer dan twee uur duren.

Break406 20-12-2009
Geschreven voor: Becker Traffic Assist Z203

Prima instrument! Kan tegen een stootje (proefondervindelijk vastgesteld :-) )en met eenvoudige bediening. In tegenstelling tot wat de handleiding zegt kan de Z203 gewoon via de meegeleverde USB kabel aan de PC geladen worden. Becker site voor updates e.d. is soms traag maar werkt uiteindelijk goed.

Benny Ruttennl 29-08-2009
Geschreven voor: Becker Traffic Assist Z203

Sinds korte tijd in bezit van dit apparaat en bevalt echt goed. Scherm is erg duidelijk en scherpe beelden, zeker vergelijkbaar met een Tom tom. De diverse menu's zijn erg goed toegankelijk en logisch opgebouwd in tegenstelling tot andere apparaten waar je ook langs opties moet lopen welke je op dat moment niet wilt hebben. Touchscreen werkt ook erg goed en adressen invoeren is echt simpel en snel. TMC heb ik helaas nog niet kunnen uitproberen maar de informatie haalt hij makkelijk binnen met de voedingskabel. Enig minpunt is dat je er alleen en voedingskabel voor de auto bij krijgt en de accu vanuit fabriek nagenoeg leeg is. Ik heb deze in het begin aangesloten gehad op de laptop om er enige stroom in te krijgen.

Kortom is het een erg fijn apparaat met een goede prijskwaliteit verhouding. Ik kan deze zeker aanraden.

B en G van Ruiswijk 16-07-2009
Geschreven voor: Becker Traffic Assist Z203

Deze Becker is ons ondanks de fraaie uitvoering en mogelijkheden zwaar niettegengevallen.Voor navigatie ongeschikt. Navigeren kan op naam stad of postcode maar kent o.a postcode 1099, Spaklerweg, van de Madeweg in Amsterdam niet.Gaat tot postcode 1098.Stuurt bij herberekening je een totaal verkeerde kant op.Dus weer teruggestuurd naar het verkoopadres

bert19562 25-06-2009
Geschreven voor: Becker Traffic Assist Z203

Acht jaar gebruik gemaakt van een VDO-Dayton, die het onlangs heeft begeven.
Na veel wikken en wegen toch besloten om de Becker Z203 aan te schaffen.
Doorslag gaf de handige Bluetooth functie.
Het installeren van mijn Sony-Ericson W880i was een fluitje van een cent. De beeldweergave is uitstekend en ook het routeberekenen gaat erg snel. Het eenvoudige menu is snel naar je eigen voorkeuren en wensen in te stellen.
Helaas wil het niet lukken om de extra 700.000 POI's van de Poicon website te downloaden.
Registeren is geen probleem, maar de extra POI's worden niet op het apparaat geinstalleerd.
Hopelijk heeft iemand met soortgelijke ervaringen een oplossing voorhanden?!

Jaccootje 25-05-2009
Geschreven voor: Becker Traffic Assist Z203

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van de Becker Z203. Hiervoor had ik een Z201, waarmee ik ook al dik tevreden was. De reden dat ik nu een Z203 heb aangeschaft is de aanwezigheid van de Bluetooth functionaliteit. Met deze Z203 kan ik nu ook in de auto hands-free telefoneren, zonder de kans op een boete van 150 euro.

Alle pluspunten die genoemd worden in de reviews van de Becker Z201 gelden ook hier. Verder valt direct op dat de grafische kaartweergave iets vloeiender en sneller is geworden en er mijn inziens mooier uitziet en precies op tijd de afslagen en zij wegen weergeeft. Ook wordt er volgens Becker gebruik gemaakt van Traffic Patterns, dat is net zoiets als Tomtom's IQ routes. Of dit ook echt goed werkt kan ik nog niet vertellen, tot op heden heb ik er nog niets van gemerkt. Wel heb ik gemerkt dat de kaartenversie een stuk nieuwer is. Deze is van het 4e kwartaal 2008 en een voor mij vervelend foutje uit de versie van de Z201 is in deze nieuwe versie verleden tijd. Ook kan er nu gekozen worden voor een split-screen weergave, waarbij 1/3 van het scherm de wegwijzer pijl aangeeft en de andere 2/3 gewoon de normale weergave. Heb dit nog niet echt gebruikt, lijkt me op een motor bijvoorbeeld wel gemakkelijk. Ik had zelf gehoopt dat het net zoiets zou zijn als bij de Falk F10, naast je 3d view een klein schempje met een ingezoomde 2d view. Ach, misschien komt dat ooit nog beschikbaar in de een of andere skin.

Maar even terug naar waar ik deze Z203 nu echt voor aangeschaft had, de Bluetooth functionaliteit, die werkt ook echt super. De connectie met mijn Nokia N95 is in een fluitje van een cent gebeurd. De Z203 leest in no-time alle contacten in welke daarna direct bruikbaar zijn, de historie van gebelde en ontvangen nummers(gedaan middels deze carkit) worden keurig bijgehouden en getoond. Het volume van de carkit functionaliteit staat los van de normale navigatie volume en is apart instelbaar. Men hoort natuurlijk wel dat je vanuit de auto belt, maar toch ben je goed verstaanbaar. Het pairen gebeurd geheel automatisch en het kan meerdere telefoons aan. Ik ben wederom een tevreden Becker navigatie gebruiker.

Oh ja, net als de Z201 heeft deze Z203 ook een actieve houder. Dat was 1 van de dingen waarom ik voorheen de Z201 aangeschaft had. De oplader zit dan vast aan de houder en de navigatie kun je er gewoon heel gemakkelijk opzetten en afhalen zonder nog draadjes af en aan te sluiten. Er is daar nog wel 1 ding gewijzigd, de Z201 had een aparte TMC werpantenne aansluiting in de actieve houder. Deze is er in de Z203 versie niet meer, daar is de TMC antenne verwerkt in de oplader. Helaas is de ontvangst bij mij nog steeds ondermaats, maar dat kan ook niet anders met een dikke warmtewerende voorruit. Hopelijk brengt de bij de oosterburen bestelde actieve TMC Y-adapter daar verbetering in.